W tym tygodniu

W najbliższym czasie

Cennik

  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.
  • Jeśli nie widzisz tego obrazka, prawdopodobnie masz wyłączoną ich obsługę lub używasz przeglądarki tekstowej. Jeśli chcesz zobaczyć cennik, włącz obsługę obrazków.

Tutaj znajdziecie Państwo opisy aktualnie wyświetlanych w naszym kinie filmów. Opisy są zamieszczone w kolejności chronologicznej wyświetlania filmów.

Robaczki z Zaginionej Dżungli

produkcja: Francja, Chiny, 2018
czas trwania: 92 min.
scenariusz i reżyseria: Hélène Giraud, Thomas Szabo
dystrybucja w Polsce: Kino Świat

Tym razem będziemy śledzić przygody biedronki i jej owadzich przyjaciół na odległych Karaibach! Po epickiej bitwie w Dolinie Mrówek mali bohaterowie są gotowi na nowe wyzwania – jeszcze bardziej egzotyczne, zabawne i nieprzewidywalne. Przygotujcie się na makro ubaw w pełnym cudów mikrokosmosie robaczków. Kiedy mała biedronka zostaje uwięziona w tekturowym pudle i wysyłana na Karaiby, jej tata wyrusza do Gwadelupy, aby ją uratować. Gdy po wielu trudach przybywa na miejsce, z zaskoczeniem odkrywa, że dzielny maluch znalazł sobie nowy dom i znajomych. Niestety wszystkim im zagraża firma budowlana, planująca wycinkę dżungli. Ale od czego są przyjaciele? Z pomocą starych kumpli, którzy przybywają z odsieczą, kolorowa załoga robaczków opracowuje niezwykły plan uratowania lasów deszczowych.

Twórcy obu filmów zaproponowali oryginalne podejście do opowiadania dzieciom bajek o zwierzętach. Przede wszystkim jest to film hybrydowy. Pojawiają się tu żywi aktorzy, część plenerów również jest rzeczywista. Na to naniesione zostały wykreowane przez grafików komputerowych zwierzątka. Głównie stawonogi, choć nie tylko. Tym żyjątkom nadano wiele cech antropomorficznych, dzięki czemu widzom łatwo przyjdzie zrozumienie ich zachowania, motywacji, emocji. Jest to niezwykle istotne, ponieważ twórcy zrezygnowali z języka. Bohaterowie filmu wydają dźwięki, które imitują mowę. Nigdy jednak nie wypowiadają słów zrozumiałych dla ludzi. Wszystko przekazywane jest widzom za pomocą mowy ciał oraz poprzez wyraziste interakcje między bohaterami. Twórcy garściami czerpią z pantomimy i tradycji kina niemego. I trzeba przyznać, że efekt jest zaskakująco dobry. Większość młodej widowni nie będzie miała najmniejszych problemów ze śledzeniem fabuły. Brak słów działa wręcz na korzyść, zwiększa bowiem zaangażowanie dzieci, które mogą podczas seansu komentować zachowania żyjątek, dopowiadać sobie, co one myślą, mówią, czują. ‘Robaczki z Zaginionej Dżungli’ mają więc dużą wartość edukacyjną, ucząc najmłodszych wrażliwości na komunikację niewerbalną.” (Marcin Pietrzyk, Filmweb.pl)

Przemytnik

produkcja: USA, 2018
czas trwania: 116 min.
reżyseria: Clint Eastwood
dystrybucja w Polsce: Warner Bros.
obsada: Clint Eastwood, Bradley Cooper, Laurence Fishburne, Michael Peña, Dianne Wiest, Andy Garcia, Taissa Farmiga, Jill Flint

Earl Stone to 80-kilkuletni mężczyzna, który nie ma grosza przy duszy, jest sam jak palec i grozi mu zajęcie przez bank zadłużonego biznesu. Właśnie wtedy otrzymuje ofertę pracy, która wymaga od niego jedynie jazdy samochodem. W ten prosty sposób Earl staje się kurierem narkotykowym na usługach meksykańskiego kartelu, z czego zupełnie nie zdaje sobie sprawy. Dobrze sobie radzi. W zasadzie tak dobrze, że wielkość przewożonych przez niego ładunków rośnie w tempie wykładniczym, a sam Earl dostaje pomocnika. Jednak nie tylko on śledzi poczynania Earla. Nowy tajemniczy przemytnik znalazł się także na celowniku znanego ze swej determinacji agenta DEA, Colina Batesa. Mimo że problemy finansowe Earla odchodzą w niepamięć, błędy popełnione przez niego w przeszłości zaczynają mu coraz bardziej doskwierać. Nie wiadomo jednak, czy zdąży je naprawić, zanim dobiorą się do niego organy ochrony porządku publicznego lub egzekutorzy kartelu.

Najlepszym przemytnikiem w historii kartelu Sinaloa był „muł”, który najmniej rzucał się w oczy – 90-letni mężczyzna jadący do pracy. Uwielbiali go. Podejmowali go wystawnymi posiłkami, dawali mu wolną rękę. To był mój punkt wyjścia. Zdałem sobie sprawę z tego, że Earl jest w zasadzie przeciwieństwem Walta Kowalskiego z ‘Gran Torino’. Kiedy zbierałem informacje do filmu, spotkałem się z wieloma weteranami. Odniosłem wrażenie, że byli albo źli na cały świat, podobnie jak Walt, albo pozostawiali wojnę za sobą, roztaczając wkoło swój urok osobisty i rozluźniając atmosferę. To podejście posłużyło mi za fundament spokojnego usposobienia Earla, jego definicji dobrej zabawy i polotu. Oczywiście wszystkie te atrybuty były zarezerwowane dla jego przyjaciół i współpracowników. Jak zauważa jego była żona w jednej ze scen, wszyscy dostawali zabawną wersją Earla, podczas gdy jej i pozostałym członkom rodziny musiał wystarczyć facet, który nie mógł się doczekać, aż wyjdzie z domu.” (Nick Schenk, autor scenariusza)

Mia i biały lew

produkcja: Francja, RPA, Niemcy, 2018
czas trwania: 100 min.
reżyseria: Gilles de Maistre
dystrybucja w Polsce: Kino Świat
głosy: Sara Lewandowska, Jacek Kopczyński, Lidia Sadowa, Antoni Scardina, Jakub Wieczorek, Miriam Aleksandrowicz, Martyna Wojciechowska

Dzieciństwo 10-letniej dziewczynki o imieniu Mia zmienia się w wielką przygodę, kiedy jej rodzice postanawiają przenieść się z zatłoczonego Londynu do Afryki, aby w jej sercu prowadzić niezwykłą farmę. Pewnego dnia na świat przychodzi na niej piękne i jedyne w swoim rodzaju białe lwiątko o imieniu Charlie. Tak zaczyna się historia zdumiewającej przyjaźni między dziewczynką i wyjątkowym zwierzęciem, którzy wspólnie wychowują się w najbardziej malowniczym zakątku Ziemi. Kiedy Mia kończy 14 lat, a Charlie dorasta i staje się potężnym lwem, jej ojciec podejmuje dramatyczną decyzję. Dziewczynka będzie musiała pożegnać się ze swoim dzikim przyjacielem raz na zawsze. Mia za nic w świecie nie chce na to pozwolić. Próbując uratować Charliego, decyduje się na ucieczkę w nieznane. Wspólnie z białym lwem opuszcza rodzinną farmę i wyrusza na poszukiwanie nowego domu dla przyjaciela. Tak oto zaczyna się decydujący test ich przyjaźni i najbardziej niesamowita przygoda w życiu Mii i potężnego króla zwierząt.

Ten film to opowieść o tym, jak wiele potrafimy zrobić, żeby ocalić istotę, w którą wierzymy, która jest dla nas ważna. To jest też bardzo optymistyczna historia, bo mówi o tym, że w tych młodych ludziach, w dzieciakach, które teraz dojrzewają, drzemie ogromny potencjał, żeby ten świat zmieniać, żeby uczynić go lepszym. To jest film dla wszystkich. Powinny na niego pójść całe rodziny po to, żeby rozpocząć dyskusję o tym, jakie jest znaczenie człowieka w przyrodzie, jak wielki mamy wpływ na to, jak ta przyroda wygląda. To jest wstęp do rozmowy o tym, że jesteśmy częścią natury i że to jest wielki przywilej. Powinniśmy dawać szansę naszym dzieciakom i nakłaniać je do tego, żeby chciały chronić to, co zostało. Ale wierzę też, że jest wiele dorosłych osób, które obejrzą ten film z wielką przyjemnością, bo to jest po prostu przepiękna historia o przyjaźni, o zaufaniu, o lojalności, o zaangażowaniu i determinacji. Po prostu o życiu.” (Martyna Wojciechowska, lektorka polskiej wersji filmu)

Kurier

produkcja: Polska, 2019
czas trwania: 114 min.
scenariusz i reżyseria: Władysław Pasikowski
dystrybucja w Polsce: Kino Świat
obsada: Philippe Tłokiński, Julie Engelbrecht, Patrycja Volny, Jan Frycz, Rafał Królikowski, Cezary Pazura, Adam Woronowicz

Rozpoczęte 1 sierpnia 1944 roku Powstanie Warszawskie było jednym z najważniejszych wydarzeń w historii Polski. Ze względu na kolosalne straty poniesione w trakcie tego bezprecedensowego w skali II wojny światowej zrywu zbrojnego, wciąż wywołuje żywe dyskusje wśród kolejnych pokoleń. Zarówno tych, którzy przeżyli czasy komunistycznego pokłosia porażki powstańców, jak i tych oceniających z coraz większego historycznego, kulturowego i społecznego oddalenia. Wyprodukowany przez hołdujące pamięci poległych Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Scorpio Studio „Kurier” nie zapewnia jednoznacznych odpowiedzi na pytania o sens powstania. Nie zmusza też do opowiedzenia się za powstaniem lub przeciw niemu. Wręcz przeciwnie, zrealizowany przy udziale międzynarodowej obsady „Kurier” jest sensacyjno-szpiegowską opowieścią o wydarzeniach poprzedzających warszawską rewoltę. Opierając się na prawdziwej historii sekretnej misji kuriera Jana Nowaka-Jeziorańskiego, który przewiózł tajne materiały z Londynu do okupowanej Warszawy, twórcy rysują szerszy społeczno-polityczny kontekst powstania, a ewentualne wysnucie refleksji zostawiają każdemu widzowi z osobna.

Tylko historia drugiej wojny światowej mogła napisać opowieść tak niezwykłą, niedostępną z doświadczenia dla nas, zwykłych ludzi, cieszących się pokojem, nawet go nie zauważających, jakby pokój i wolność były czymś danym i obecnym raz na zawsze... Jan Nowak-Jeziorański, z powołania żołnierz, z rozkazu kurier Komendanta Głównego Armii Krajowej, przewozi informacje, których znaczeniem jest wolność całego narodu, a stawką śmierć ćwierć miliona ludzi. Pokona wszystkie przeszkody, żeby przesyłka dotarła do adresata... tylko czy u celu zdecyduje się ją przekazać? Naszym celem jest opowiedzenie sensacyjnej, lecz opartej na życiu historii, której scenarzyści Jamesa Bonda pewnie by nie wymyślili, opowiedzenie jej przy tym w maksymalnie nowoczesny sposób, korzystając z osiągnięć nowej stylistyki filmów przygodowo-sensacyjnych.” (Władysław Pasikowski, reżyser i współautor scenariusza)

Green Book

produkcja: USA, 2018
czas trwania: 130 min.
scenariusz i reżyseria: Peter Farrelly
dystrybucja w Polsce: M2 Films
obsada: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini

Wybitny muzyk jazzowy zatrudnia jako swojego szofera byłego bramkarza z nowojorskiego klubu nocnego i wspólnie wyruszają w trasę koncertową. Wyprawa na Głębokie Południe USA da początek niewiarygodnej przyjaźni, która połączy dwa z pozoru nieprzystające do siebie światy.

Green Book” to ciepła, pełna wzruszeń komedia: ma w sobie lekkość i humor, który cementuje charaktery postaci. To oryginalny duet: wyrafinowany, elegancki artysta i szorstki facet, który potrafi przyłożyć. „Umieszczenie takich dwóch bohaterów w jednym samochodzie i ich wspólna podróż to ryzykowny zabieg” – uważa Peter Farrelly. „Ich rozmowy wyglądały czasem dziwnie. Tony nie zawsze wiedział i rozumiał, o czym mówi Don. I na odwrót. Obaj są swoimi przeciwieństwami, ale właśnie z tego niedopasowania bierze się sytuacyjny humor”.

Don nie ma nic wspólnego z Afroamerykanami, jakich Tony poznał, dorastając w Nowym Jorku. W ogóle nigdy nie poznał nikogo takiego jak on. Początkowo Tony’emu wydaje się, że ma do czynienia z odpychającym snobem. Tony nie jest ani tak wyedukowany, ani tak błyskotliwy jak Don, ale ma instynkt, uliczny spryt i wyczucie ludzi. Don uważa Tony’ego za kogoś pożytecznego, bo jest dobrym ochroniarzem, ale czasami wydaje mu się nieznośny ze swoimi manierami. Tony’emu nie zamykają się usta w czasie całej podróży, jest gadatliwy, nieustannie pali, ciągle coś je, zadaje zbyt dużo osobistych pytań. Tymczasem Don przyzwyczajony był do tej pory do kierowców bardzo dyskretnych, małomównych, grzecznych i nie odzywających się, kiedy nie są o to proszeni. W filmach drogi mamy więcej możliwości przeniknąć w głąb charakterów postaci niż w innych warunkach. Podczas podróży zawsze zdarzają się ciekawe sytuacje. Więcej dowiadujemy się o naszych towarzyszach, ale i o sobie samych.” (Viggo Mortensen, odtwórca roli Tony'ego)

Wszyscy wiedzą

produkcja: Hiszpania, Francja, Włochy, 2018
czas trwania: 132 min.
scenariusz i reżyseria: Asghar Farhadi
dystrybucja w Polsce: Gutek Film
obsada: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín, Bárbara Lennie, Inma Cuesta

Laura, kobieta, która przed laty wyjechała do Argentyny, a dziś powraca do rodzinnego hiszpańskiego miasteczka na ślub siostry i Paco, jej dawny kochanek, teraz ceniony winiarz. Parę, którą kiedyś łączyło uczucie, tym razem połączy tragedia: podczas burzowej weselnej nocy znika bowiem nastoletnia córka Laury, Irene. Od tego momentu osadzony w urokliwym, okolonym winnicami miasteczku film całkowicie zmienia nastrój. Fasada sielanki gwałtownie pęka, a zza niej wychodzą rodzinne sekrety, zawiści, namiętności i skrzętnie ukrywane konflikty. Przeszłość nawiedza misternie tkaną opowieść niczym zły duch, burząc przy tym spokój całego miasteczka. Na jaw wychodzą kolejne tajemnice, o których „wszyscy wiedzą”, ale nikt nie chce przerwać zmowy milczenia.

Musimy cofnąć się o 15 lat, kiedy pojechałem na południe Hiszpanii. Wtedy, w pewnym małym miasteczku, zobaczyłem na ścianach budynków zdjęcia dziecka – zaginionego chłopca poszukiwanego przez rodzinę. W tamtej chwili miałem pierwszy przebłysk mojej historii, która przez te wszystkie lata dojrzewała mi w głowie. Napisałem na ten temat opowiadanie, a cztery lata temu, tuż po zakończeniu zdjęć do ‘Przeszłości’, znowu do niego wróciłem. Chciałem już wtedy zająć się tym projektem. W ciągu ostatnich czterech lat pracowałem więc nad scenariuszem. Można jednak powiedzieć, że tak naprawdę sam pomysł narodził się podczas tamtej podróży do Hiszpanii. Dwie rzeczy zwróciły wtedy moją uwagę: atmosfera i kultura tego kraju, a do tego tamto wydarzenie, od którego wzięła się cała historia. Dzięki tym dwóm elementom przez te wszystkie lata cały czas myślałem o Hiszpanii. Poszukiwałem opowieści, które toczyłyby się z dala od miejskiego zgiełku. Na wsi ludzie są bliżej siebie. Na całym świecie tak jest, że na wsi żyje mniej osób, więc wszyscy się znają. To siła napędowa mojej opowieści. Gdyby akcja toczyła się w mieście, ludzie nie zebraliby się tak szybko. Nie łączyłyby ich tego rodzaju relacje. Powstałby zupełnie inny film.” (Asghar Farhadi, reżyser i autor scenariusza)

Asteriks i Obeliks. Tajemnica magicznego wywaru

produkcja: Francja, 2018
czas trwania: 85 min.
reżyseria: Alexandre Astier, Louis Clichy
dystrybucja w Polsce: Kino Świat
głosy: Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki, Miłogost Reczek, Kacper Kuszewski, Jarosław Boberek, Adam Bauman, Mirosław Wieprzewski, Piotr Bąk, Grzegorz Drojewski, Tomasz Kozłowicz, Mikołaj Klimek

Po pechowym upadku z drzewa podczas zbiorów jemioły druid Panoramiks postanawia przejść na emeryturę. Wcześniej jednak musi zadbać o bezpieczeństwo wioski i znaleźć dla siebie godnego następcę. W towarzystwie Asteriksa i Obeliksa wyrusza więc w świat, w poszukiwaniu młodego utalentowanego druida, któremu mógłby powierzyć tajemnicę magicznego wywaru. Tymczasem o problemach Galów dowiadują się ich najwięksi wrogowie. Dowodzeni przez Juliusza Cezara i złego druida Sulfuriksa Rzymianie wymyślają intrygę, która pozwoli im zdobyć przepis na eliksir siły. Tak rozpoczyna się wielka, zaczarowana przygoda – prawdziwy kocioł śmiechu i zaskakujących zdarzeń!

Scenariusz „Asteriksa i Obeliksa: Tajemnicy magicznego wywaru” powstał na podstawie komiksowego cyklu René Goscinnego i Alberta Uderzo, ale nie jest ekranizacją żadnego konkretnego albumu. To oryginalne dzieło, wykorzystujące wątki przewijające się przez całą serię. „Wydawcy nie podobał się pomysł szukania następcy głównego bohatera, ale wraz z Alexandrem Astierem staraliśmy się zaproponować coś wiernego komiksom, a zarazem oryginalnego”, mówił Clichy w rozmowie z serwisem Cartoon Brew. I dodawał: „Chcieliśmy, żeby postać Asteriksa była bardziej szorstka, bo przez lata stała się mdła, trochę jak Myszka Miki. Więc kłóci się więcej z Obeliksem, tak jak ja kłóciłem się z Astierem”.

Ciemno, prawie noc

produkcja: Polska, 2019
czas trwania: 114 min.
scenariusz i reżyseria: Borys Lankosz
dystrybucja w Polsce: Kino Świat
obsada: Marcin Dorociński, Magdalena Cielecka, Agata Buzek, Roma Gąsiorowska, Piotr Frączewski, Jerzy Trela, Dawid Ogrodnik, Dorota Kolak

Kiedy Wałbrzychem wstrząsa seria tajemniczych zaginięć dzieci, do miasta przybywa dziennikarka Alicja Tabor. Powracająca po latach w rodzinne strony, nieustępliwa reporterka chce poznać rodziny zaginionych i rozwikłać zagadkę, wobec której nawet policja okazuje się bezsilna. W trakcie prywatnego śledztwa Alicja – dość nieoczekiwanie – wpada na trop dramatycznych wydarzeń, które swój początek miały dekady temu. Dążąc do odkrycia prawdy, dziennikarka będzie musiała stawić czoła nowemu zagrożeniu oraz temu, przed czym uciekała przez całe dorosłe życie – tajemnicy swojego dzieciństwa i szokującym sekretom własnej rodziny. Z czasem ponura intryga kryminalna połączy w jedno zaginięcia dzieci, wojenną przeszłość, legendę zaginionego skarbu oraz losy samej Alicji, która na swojej drodze zmierzy się z czystym wcieleniem zła, jak i zyska sojuszników, stojących po stronie dobra. Mroczna i piękna sceneria miasta oraz okolic zamku Książ dopełniają świat barwnych i niebezpiecznych postaci, w którym nasza bohaterka przestaje oceniać rzeczywistość tak jak dotychczas...

Powered by CuteNews

Sponsorzy i partnerzy